TY - JOUR ID - 249164 TI - نقش آموزش کودکان در مقابله با افراط گرایی JO - مجله حقوقی بین المللی JA - CILAMAG LA - fa SN - 2251-614X AU - جعفری, رویا AU - ذاکریان امیری, مهدی AD - دانشجوی دکتری رشته حقوق بین‌الملل عمومی، دانشکده حقوق، الهیات و علوم سیاسی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران AD - دانشیار گروه علوم سیاسی و روابط بین الملل، دانشکده حقوق، الهیات و علوم سیاسی واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران Y1 - 2022 PY - 2022 VL - 39 IS - شماره 66 (بهار- تابستان) SP - EP - KW - آموزش KW - افراط‌گرایی KW - اقدامات پیشگیرانه KW - بازپروری قربانیان KW - کودک DO - 10.22066/cilamag.2022.249164 N2 - امروزه افراط‌گریی و انواع اقدامات خشونت‌آمیز مبتنی بر عقاید افراط‌گرایانه، به یکی از چالش ­برانگیزترین تهدیدها برای صلح و امنیت بین‌المللی تبدیل شده است. مقابله با افراط‌گرایی مستلزم استفاده از سیاست جامع است که تمام جوانب و موضوعات مرتبط، ازجمله ریشه ­های ظهور و گسترش آن را پوشش می‌دهد. این سیاست علاوه بر اقدامات مقابله‌ای باید به اقدامات پیشگیرانه نیز توجه داشته باشد. این اقدامات پیشگیرانه باید جلوگیری از ظهور افراط ­گرایی یا کاهش تمایل افراد به سوی عقاید افراط‌گرایانه باشد و همچنین باید از طریق افزایش آگاهی عمومی، تقبیح افراط‌گرایی را دنبال و به این وسیله از گسترش آن جلوگیری کند. در عین حال، اقدامات پیشگیرانه باید تا حد امکان تمام جنبه‌های افراط‌گرایی را پوشش دهد. بهره­ گیری از آموزش به‌عنوان اقدام پیشگیرانه می‌تواند مورد توجه قرار گیرد. این امر بخصوص از این جهت که کودکان نقش مهم در نهاد افراط‌گرایی بازی می‌کنند حائز اهمیت است. این پژوهش، ضمن بررسی جایگاه آموزش به‌عنوان ابزار پیشگیری از افراط‌گرایی، به قابلیت‌هایی که آموزش کودکان می‌تواند در این راستا ایفا کند می‌پردازد. UR - https://www.cilamag.ir/article_249164.html L1 - https://www.cilamag.ir/article_249164_2fdb429b77e49158f3519e6c8450844e.pdf ER -